سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلباختگان مکانیک خودرو

تکنولوژی شاسی و بدنه 3

بخش پنجم شاسی مونوکوک:

اولین گونه از شاسی های یکپارچه گونه مونوکوک ( Mono Coque ) میباشد که متاسفانه جایگزین فارسی مناسب برای این نام وجود ندارد و در فارسی شاید بتوان به آن عنوان شاسی گسترده یا پخش شده یکپارچه را اطلاق کرد.امروزه 99% خودروهای سواری معمولی از گونه آهنی این نوع از شاسی استفاده میکنند.طرح مونوکوک یک شاسی گسترده کلی است که فرم آن شبیه به فرم کلی اتاق خودرو بوده و از اتصال قطعات مختلف با ابعاد متفاوت سازنده قسمتهای مختلف اتاق به هم و با روش جوشکاری شکل میگیرد.برخلاف گونه های قبلی که مورد بررسی قرار گرفتند که شاسی به صورت مجزا و جهت ساخت اسکلت بندی و تحمل تنشهای مختلف خودرو شکل میگرفت و سپس اتاق  یا قسمتهای تشکیل دهنده آن ) برروی شاسی قرار میگرفت در گونه مونوکوک شاسی در برگیرنده قسمتهای مختلف خودرو و اتاق آن بوده که در قسمتهای مورد نیاز تقویت شده و در حقیقت شاسی خود قسمتی از اتاق خودرو بوده و با تمامی قسمتهای آن در ارتباط مستقیم میباشد.

منبع: پارسی خودرو

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

ادامه مطلب...

+ نوشته شده در سه شنبه 88/3/5ساعت 8:25 صبح توسط هادی نظرات ( ) |



تکنولوژی شاسی و بدنه 4

بخش هفتم شاسی فضائی آلومینیومی:

ASF یا شاسی فضائی آلومینیومی ALUMINUM SPACE FRAME گونه دیگری از شاسی یکپارچه با اتاق بود که توسط شرکت آئودی معرفی شد.پیشتر گفته شد که شرکت آئودی تنها خودروهای تمام آلومینیومی تولید انبوه دنیا یعنی A8 و A2 را جهت اصلاح و کاهش وزن شاسی مونوکوک ارائه کرد.اولین گونه این نوع شاسی برروی خودروی آئودی A8 که یک خودروی سدان بزرگ و لوکس بود معرفی شد.

منبع: پارسی خودرو

http://www.parsiblog.com/Images/Emotions/123.gifلطفا به ادامه مطلب مراجعه شود

ادامه مطلب...

+ نوشته شده در سه شنبه 88/3/5ساعت 8:25 صبح توسط هادی نظرات ( ) |



تکنولوژی شاسی و بدنه 5

مایعات تقریباً تراکم ناپذیر هستند. این ویژگی سبب شده است که از مایعات به عنوان وسیله مناسبی برای تبدیل و انتقال کار استفاده شود. بنابراین می‌توان از آنها برای طراحی ماشینهایی که در عین سادگی، با نیروی محرک خیلی کم بتواند نیروی مقاوم فوق العاده زیادی را جابجا نماید، استفاده نمود. به این ویژگی و همچنین دانش مطالعه این ویژگی هیدرولیک گفته می‌شود.

منبع: پارسی خودرو

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنیدhttp://www.parsiblog.com/Images/Emotions/138.gif

ادامه مطلب...

+ نوشته شده در سه شنبه 88/3/5ساعت 8:24 صبح توسط هادی نظرات ( ) |



   1   2   3   4   5      >