سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلباختگان مکانیک خودرو

تکنولوژی شاسی و بدنه(4)

بخش هفتم شاسی فضائی آلومینیومی:

ASF یا شاسی فضائی آلومینیومی ALUMINUM SPACE FRAME گونه دیگری از شاسی یکپارچه با اتاق بود که توسط شرکت آئودی معرفی شد.پیشتر گفته شد که شرکت آئودی تنها خودروهای تمام آلومینیومی تولید انبوه دنیا یعنی A8 و A2 را جهت اصلاح و کاهش وزن شاسی مونوکوک ارائه کرد.اولین گونه این نوع شاسی برروی خودروی آئودی A8 که یک خودروی سدان بزرگ و لوکس بود معرفی شد.

          http://www.parsiblog.com/Images/Emotions/123.gifلطفا به ادامه مطلب مراجعه شود

ادامه مطلب...

+ نوشته شده در چهارشنبه 88/2/9ساعت 10:59 عصر توسط هادی نظرات ( ) |



تکنولوژی شاسی و بدنه(5)

مایعات تقریباً تراکم ناپذیر هستند. این ویژگی سبب شده است که از مایعات به عنوان وسیله مناسبی برای تبدیل و انتقال کار استفاده شود. بنابراین می‌توان از آنها برای طراحی ماشینهایی که در عین سادگی، با نیروی محرک خیلی کم بتواند نیروی مقاوم فوق العاده زیادی را جابجا نماید، استفاده نمود. به این ویژگی و همچنین دانش مطالعه این ویژگی هیدرولیک گفته می‌شود.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنیدhttp://www.parsiblog.com/Images/Emotions/138.gif

ادامه مطلب...

+ نوشته شده در چهارشنبه 88/2/9ساعت 10:58 عصر توسط هادی نظرات ( ) |



تکنولوژی شاسی و بدنه(6)

سیر تکامل سیستم فرمان

یکی از پارامتر های موثر در انتخاب نوع خودرو در کشورهای توسعه یافته،راحتی چرخش غربیلک فرمان خودرو می باشد.این موضوع سازندگان خودرو را بر آن داشته است که جهت تسهیل در چرخش فرمان و به تبع آن کاهش خستگی راننده و همچنین افزایش ایمنی با فراهم کردن کنترل بهتر در جاده های خشن، یک سیستم هیدرولیکی به قسمت مکانیکی اضافه نمایند.معمولا این سیستم جانبی به صورت کمکی عمل می نماید. یعنی وظیفه ی اصلی همچنان به عهده ی قسمت مکانیکی است معمولا اجزای زیر به قسمت مکانیکی فرمان اضافه می شوند تا هیدرولیکی گردد:

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

ادامه مطلب...

+ نوشته شده در چهارشنبه 88/2/9ساعت 10:57 عصر توسط هادی نظرات ( ) |



<      1   2   3   4   5      >